Wednesday, August 3, 2011

ni akibat rindu dendam la nih!

start Ramadhan,malam2 b4 tido mesti nanges sebak tringat kampung halaman.ececeh..kampung halaman.berbunga2 kau bahasa aku.tak lah,rindu kat mak je.Tetibe,apesal tah.Time2 tu lah nak teringat kat adik,teringat pe kekejaman aku kat adik2 seperti :

1.adik lelaki ketika darjah 1 g hendap2 sebelah tingkap kakanye y darjah 6,`Pssst!Yong,abang nak berak.Takut.Tandas gelap.`Kakaknye pulak dengan selamber wat muka x bersalah buat muka x ada perasaan.Sebab malas nk kelua kelas g melayan karenah adik.Beria2 lah si adik merengek2 memujuk2 tahan malu sebab kena pas2 cakap kat kawan kakanya yang duduk sebelah tingkap.Tapi last2 keluar jugak gi teman dia berak kat TANDAS PEREMPUAN.=.=

2.Si adik lelaki bongsu pegi sekolah dihantar oleh kakaknye dengan penuh rasa x ikhlas sebab kacau je orang nak tido pagi2 kan.Adik siap pesan `Yong,nanti amek pukul 1 taw` Tapi bile pukul 1 lah aku nak buat2 busy DEPAN TV.Tau2 lagi sepuloh minit si adik dah tercegat depan pintu dengan hela nafas yang sangatttt la panjang.Penat kot.jahatnya aku=.=

3.Si adik mintak suapkan nasi sebab dia nak tengok tv.Punyalah dia nak bermanja2 ngan kakak tersayang..Si kakak pulak suap macam puting beliung!semua nak cepat,semua disumbat!Siap marah2 adik suh cepat la abeskan nasi..Alasan?sebab nak kelua dah janji ngan kawan..jahat gile=(

Bile fikir balik time kecik2 dulu sangat laaa x menghargai adik sendiri.Tapi normal la,makin besar,makin matang,mula la nmpak n sedar salah sendiri.Lepastu mula la nak buat muka x tau malu offer adik yang tingkatan 3 `Amir nak mkn?Yong suap` ataupun berbaik2 ngan adik yang tahan berak dulu tapi sekarang dah form 5 `Yong nak kelua g JJ,nak ikut?` `Amek la nak baju y mana?Yong belanja`

Bila adik2 dah besar,perangai semua berubah.Ada y jadi makin pendiam,ada yang jadi makin liar,makin degil,makin kurang ajar.Macam2 perangai.Sedar x sedar eh2 tah2 aku dulu pon macam tu..huu..

Rindu nak balik rumah manja2 ngan adik2.Walaupun dorg dah besar,aku nak layan dorg macam budak kecik n macm geng sendiri jugak!ape aku kesah!Dorang segan ke..x ke..klu aku nak cium pipi dorang kat tengah2 orang ramai pon aku cium je.HAHAHAHA..kelakar bile tengok adik laki marah2 n blushing bile kakak sendiri cium pipi=p

Bila dah duk jauh ni mula sume nak rindu.Selimut kat rumah pon nak rindu=.=

korang penah gak ke r jahat ng adik2?Ke..aku je satu2nya kakak y kejam dulu kat adik2??haha

ok,bai..mekaseh singgah=)

No comments: