Tuesday, October 18, 2011

agak celaka

bila kau yang cari pasal ngan ak,dah aku sabarkan,aku pulak y mintak maaf.sabar ngan karenah ko y tensyen nak exam dulu tu,sabar ngan perangai bajet kau baik dah jumpa jalan Ilahi namun ak tersesat jauh lagaknya.bila hati dah lembut dan sedar semua manusia besar kecik hitam putih semua hamba kepada Tuan yang sama,aku tebalkan muka,turunkan ego add kau balik dengan niat sekali berkawan lillahitaala selamanya lillahitaala.berjumpa,bergaduh,berselisih juga berpisah lillahitaala.bila aku mula menerima salah kau tanpa membenci,mula memaafkan kau tanpa mempersoalkan kenapa.TAPI DENGAN SELAMBER BADAK KAU JE BUAT BODOH KAN?sampai bile?sapa y x matured skrg ni?sapa yang perangai mcm tahi skrg ni?sapa yang dulu konon2 berbangga dengan perkataan `sahabat` sampai nak menjaja dulu tu?walhal sekarang perangai kau yang macam cipan memutuskan so-called persahabatan kau tu?kalau setakat kau nak berkawan dgn org alim2 sbb kau xnk tersesat kononnya.ingat,fungsi kita kat dunia selain beribadah ni apa?atau kau nak org nmpak kau alim kononnya,bkawan dgn set2 y alim shje.ingat,setitik riak pon kau xkan hidu syurga

seingat aku,aku yang ucap kata maaf.sebab mak aku ckp,salah kita ke x ke,mintak maaf je..mungkin mak kau x ajar ni,n kawan2 alim kau pon x aja bnda ni..sebab tu aku x pernah dgr kata maaf dr mulut kau.

tak apa,wallahi,akhirat nanti aku tuntut balik.aku tarik pahala kau kat mizan nanti.utk topup pahala aku y seciput nak mati ni

Ya Allah,tinggikan sabarku,hapuskan dendamku,hilangkan amarahku,ampunkan dosa2ku.


maaf.entry ini SANGAT kasar.tapi memang tulus dr hati.
ak yakin,setiap perselisihan,dua2 belah pihak punya saham salahnya.yang menjadi masalah org melayu adalah,suka menuding jari,ego tinggi,xreti2 nak mintak maaf.lepastu wat muka macam org mati.

aku manusia biasa yang juga punya rasa marah dan kecil hati.bukan kau sahaja.

1 comment:

Zana Adieyza said...

memohon maaf & memaafkan mmg baik.. x kisah la samada org tu nak maafkan kita atau x, yg penting kita dh mohon maaf dgn hati yg ikhlas..

salam kenal..