Thursday, September 24, 2009

mess not mesh

tak sangka rase ini bisa menghentikan masa.bisa mematikan cara.bisa juga memadamkan bicara.
tidak salah bukan mahu menghampiri mane y jauh?
adakah perlu difikir2kan tentang bicara lain?
ataupun sepatutnye hanya perlu dipandang enteng?
oh tidak..ak bukannya bodoh.
sememangnye innamala`malubinniat..
dengan niat y jernih,segala apa yang merentasi juga dilihat jelas dan cantik..
namun hakikatnya,mereka kini bukanlah mereka yang dahulu.



mereka yang dahulunye lebih memandang niat.mereka yang dahulunya juga lebih menitikberatkan soal perhubungan.mereka menilai setiap perbuatan berlandaskanhukum2 syariat islamiah.dan itu jugalah yang diajarkan.



sesungguhnya ak bukanlah budak kecil.yang perlu disuruh2.y perlu utk kamu sorokkan rahsia seribu makna.jika mahu,katakan mahu.jika tidak,bilanglah tidak.ak bukan nabi yang punya mukjizat.ak bkn juga manusia biasa yang punya deria ke enam.ak hanya manusia biasa y biasa.ak xmampu untuk menilai mahupun mentafsir setiap tatacara manusia.ak x mampu mengeluarkan niat daripada perlakuan.



oleh itu,ak mengharap..jujurlah..jujurlah dalam setiap genap cara.kerana ak manusia biasa y biasa.jika terlanjur kata,pulangkanlah..jika terlampau cara,perbedakkanlah..janganlah kamu menjadi mereka yang hati busuk,simpan segala apa dendam juga ketidak-puas-hatian.luahkan.ak masih mampu menggunakan semua deriaku.semoga ak masih mampu bersabar.semoga ak masih mampu segalanya sehingga yaumuzzalzalah.



pengalaman itu adalah akarnya.manakala buah fikiran itu adalah batangnya.daripada akar,batang itu menjalar.dan jika ia berpandukan cara yang betul,maka terhasil buah dan bunga yang harum menguntum.dengan pengalaman,ak bangun.dengan pengalaman juga ak berlari.semoga semuanya sempurna ak genggami.



rabbana aatina fiddunya hasanah..wafil aakhirati hasanatawwaqina a`zaabannaarrr....

2 comments:

Bekas Sek agama said...

Alhamdulillah,syukur,anda sememangnya bekas pelajar sekolah agama..Moga2 Islam sentiasa tertegak didalam dirimu supaya semua bekas pelajar sekolah agama(Smapk) seperti kamu dapat dijadikan contoh teladan yang baik...

fara anak abah said...

ump!faighting2!!spe ek?huhu..=p